Pohled do zákulisí

Jak vznikají vaše show?

Ti z vás, kteří naši Ilumia sledují, už určitě ví, co je to základní ohnivá, světelná a kombinovaná show. Mohli jste na některé z nich být, nebo jste snad viděli fotky z akcí či různá hodnocení a doporučení, která dostáváme od pořadatelů, kteří si nás najímají.

FOTO: Koláž obyčejných show

Pokud nás sledujete déle, možná jste si už také všimli, že děláme i show na míru. A tady jsme se o jednu věc doposud nepodělili…

Jak vlastně taková show na míru vzniká?

Podívejme se na konkrétní příklad. Objednalo si nás Výstaviště Floria Kroměříž na adventní výstavu. Vyplnili nám na webu jednoduchý formulář, kde se jen nezávazně informovali.

Zprávu si přečetl Radek Gomola, náš expert přes public relations. Neváhal a okamžitě se ozval zpět, aby zjistil přesné požadavky. Ze zkušenosti už víme, na co se máme ptát, aby byli všichni spokojení, a většinou přijdeme i s nějakou zajímavou invencí. V tomto případě měl pořadatel velmi jasnou představu o tom, co chce, takže to šlo hladce.

FOTO: Telefonující Radek

Protože šlo o událost vánočního typu, na které byla výstava betlémů a ukázky řemesel, chtěl pořadatel čerty, kteří dělají ohnivou show. Trochu postrašit děti, ale zároveň je i pobavit a samozřejmě pobavit i dospělé. To zahrnovalo jak už zmíněnou práci s ohněm, tak i nošení čertovských masek a chození mezi lidmi. Také chtěl, aby nás tam bylo co nejvíce.

FOTO: Tvorba masek / nanášení makeupu

S přesnými údaji se pak Radek obrátil na Ondřeje Vičánka, našeho technického ředitele, a na Zuz Šoutovou, naši choreografku, kteří dostali za úkol vypracovat návrh, který předložíme pořadateli. To zahrnuje na příklad – kolik našich umělců vystoupí, jak dlouho vystoupení potrvá, s jakými props (pomůckami) se bude pracovat, jaké je potřeba technické vybavení atd.

FOTO: Porada

Jakmile se podařilo vytvořit základní koncept, zapojovali se naši jednotliví umělci se svými nápady a ladily se detaily. To možná bude ta nejdůležitější část kreativního procesu, protože jsou to v závěru ti umělci, kteří dělají show. A zde funguje jedno základní pravidlo: spokojení umělci = spokojené publikum.

Po finální domluvě s pořadatelem a dotažení posledních drobností bylo nutné převést teorii do praxe. Tady začíná ta nejtěžší část.

Jak převádíme teorii do praxe?

Domlouvání týmu. Ukázka choreografie. Trénink. Porada. Individuální konzultace. Další ukázka. A zase trénink. A neustále dokola, dokud není vše naprosto dokonale sladěné. Pořád je ale řeč pouze o choreografickém aspektu, protože teprve v tuto chvíli dáváme vyrobit speciální props – při show na míru si pořadatel může říct, s čím máme pracovat. Samozřejmě předkládáme i vlastní návrhy, jak by to bylo nejvhodnější.

V tomto případě jsme měli pracovat se zapáleným mečem.

FOTO: MEČ

Jakmile byly props zařízené, čekala nás všechny závěrečná zkouška – se vším všudy. S props, s hudbou, s osvětlením, se všemi vystupujícími, s částečným maskováním. Taková zkouška se většinou pohybuje v řádu několika hodin a bývá fyzicky velmi náročná.

Jak probíhá akce?

Jak jinak, než přesně podle předešlé domluvy. V tomto případě jsme podle požadavků utvořili skupinu osmi umělců, která měla vystupovat v čertovských maskách a dělat show. Protože šlo ale o takový počet, poslali jsme s nimi dalších sedm lidí, kteří se starali o technickou stránku věci. Jak událost probíhala si můžete prohlédnout ZDE:

FOTKY Z AKCE

Jaký úkol má pořadatel?

Jen jeden, nepovinný, ale nesmírně důležitý. Dát nám zpětnou vazbu. Říci, jak se mu s námi pracovalo. Poradit, co můžeme z jeho pohledu zlepšit, a co naopak už podle něj umíme perfektně.

Umění podle nás bez zpětné vazby nemůže existovat.

Každé dílo, každý film, skladba, obraz a ohnivá show musí mít svého kritika. A kritika má být konstruktivní. Umělec ovšem nesmí být ješitný. Musí mít touhu se neustále zlepšovat, protože pro estetiku neexistuje žádných hranic. Nedá se dosáhnout žádného pomyslného vrcholu. Hledání dokonalosti je proces, který nemůže nikdy skončit, může jen začít – a to je Ilumia.